Fatsoenlijk digitaal uitgetekend

“Fatsoenlijk digitaliseren. Gebruiker Centraal gaat er mee aan de slag. Want de gebruiker centraal stellen en daarbij ook zorgen voor fatsoenlijke diensten vraagt om een andere manier van kijken naar de digitale dienstverlening van de overheid.”

Tijdens de probleemverkennings-sessie van het programma ‘Fatsoenlijk Digitaal‘ in juni haalde ik de input voor deze top 10 problemen bij digitaliseren. In die bijeenkomst werd de top 10 bepaald aan de hand van 4 normen voor digitalisering; maatwerk, transparantie, bescheidenheid, en verantwoordelijkheid. De normen kregen eerst invulling (waar gaat het bij ‘bescheidenheid’ om?) daarna werden de problemen geïdentificeerd, geclusterd, gekozen en gepitcht, aan de hand van de Ynnovate-methode. Daarna mocht ik aan de slag om er een overdrachtsposter voor de volgende bijeenkomst van te maken.

(Klik op de plaatjes voor een groter beeld)

Vorige week werden de posters gebruikt voor de tweede sessie waarin naar oplossingen is gezocht. De opgehaalde input van de eerste sessie overzichtelijk per norm. In september op naar uitwerking van die oplossingen! Meer lezen over fatsoenlijk digitaal, klik hier

Leuk aan deze opdracht was dat de stijl aan moest sluiten bij ander tekenwerk en dat is goed gelukt volgens de opdrachtgever. Leuk ook om zo met twee kleuren te spelen en weet eens andere poppetjes. Dwingt om nóg meer naar de essentie te kijken want er kunnen veel minder details gebruikt worden.

Mijn eigen favoriet? De ‘ICT-maffia’ .

 

Geplaatst in Nieuws, Visueel werk en getagd met , , , , , , , , , , , , , .

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *